dissabte, 22 de desembre del 2007

Es convoca set dies de vaga total en els autobusos de Barcelona

CGT convoca set dies de vaga total en els autobusos de Barcelona

Complint amb l'acord pres per l'assemblea de conductors/es celebrada a Plaça Universitat el dia 21 de novembre, el Comitè de Descansos ha convocat la vaga de Nadal, per als dies 21, 22, 23 i 24 de desembre i 2, 3 i 4 de Gener, des de les 00.00 a les 24.00 hores. La radicalitat de la Direcció de l'empresa ha accelerat els esdeveniments.

La intenció del Comitè de Vaga serà convocar una Assemblea general el primer dia de vaga, amb les seves respectives mobilitzacions. La gent de Barcelona ens veurà en els carrers reclamant els dos dies de descans setmanals.

La vaga començarà el pròxim dia 21 de desembre a les zero hores i ha de començar amb la contundència que vam demostrar el 21 de novembre. Els conductors/es ja ho hem demostrat altres vegades i sabem sobrepassar als sindicats que ens intenten confondre o parar, com ara s'intenta des de la Direcció del SIT o des de l'ambigüitat de CCOO i UGT. Solament cal recordar la lluita dels tretze caps de setmana on després de posar "els ous en l'edifici" tots els sindicats van haver de pujar-se al carro, alguns molt a pesar seu. Ara si cal tornar a l'edifici tornarem, o a negociar o a pressionar (amb més ous si fa falta).

Volem a la resta de col·lectius de TB que no estan convocats, en principi, a aquesta mobilització, el seu suport solidari perquè estem segurs que del que aconseguim els conductors/res amb aquesta lluita, més aviat que tard se'ls traslladarà també a ells.

També fem una crida al conjunt de la CGT a donar suport als treballadors en vaga.

----------------------------------------------------------

El perquè de la vaga

Volem recordar que el col·lectiu de conductors de TMB treballa sis dies a la setmana, comença i acaba la seva jornada laboral en dos llocs diferents de la ciutat i tots els conductors i conductores suplents coneixen el seu horari i la linea en la que han de conduir el dia següent només amb un dia d’antelació.

El col·lectiu de conductors/es realitza només 5 dies de descans al mes.

El conductors i conductores d’Autobusos de TMB treballen a l’any: 1690 hores efectives, 83 hores de presencia mínimes, 80 hores extres obligatòries, 7 dies de feina en festes oficials, temps partit, etc. Treballem 251 dies a l’any, més les festes oficials, quan la mitjana al sector és de 220 dies a l’any.

Aquesta situació de manca de descans està provocant:

1. Una concil·liciació de vida familiar i laboral molt difícil de dur a terme. No és una casualitat que cada cop són més els treballadors i treballadores que s agafen la reducció de jornada per fill, com una manera de poder estar més amb els seus. Una altra dada que confirma aquesta mancança de conciliació familiar és l’augment considerable de companys i companyes que agafen alguns dels seus 20 dies de permís no retribuït, ajustant-se el cinturó per poder estar més amb la família.

2. Un alt nivell de tensió entre els conductors i conductores que ha fet disparar totes les alarmes pel nivell d’agressions que patim com a col·lectiu. El complicat tràfic de la ciutat, la tardança entre Autobusos deguda a la gestió de segons quines línies, fent que la desesperació d’alguna gent es tradueixi en agressivitat i la pèrdua del respecte cap a la figura del conductor, ha derivat en agressions cap al conductor i conductora. (35 agressions físiques al 2006, 32 fins al dia d’avui. En relació a les agressions verbals no hi ha constància, però sabem que són diàries).

3. L alt nivell de baixes per qüestions psicològiques (depressió, ansietat, etc.). Segons l’Informe de Salut de l’any 2002-2004, les enfermetats psicològiques eren la segona causa de baixes a l’empresa, després de les muscoesqueletiques. A dia d’avui encara no tenim dades de l’Informe del 2004-2006.

Per tot això, desde la secció sindical de la CGT d’autobusos de TMB vam començar una campanya per aconseguir dos dies de descans setmanal pels conductors/es.

Aquesta lluita va tenir la seva primera prova de força el passat 21 de Novembre amb l’aturada de 5 hores, assemblea i manifestació fins a Plaça Sant Jaume. A pesar de tenir a UGT, CCOO i una part del SIT en contra, el 90% de la plantilla va parar i 2000 conductors/es van sortir al carrer a manifestar el seu cabreig amb la situació actual.

A pesar de tot, la Direcció de TMB i l’Ajuntament de Barcelona no ha variat la seva postura i, per tant, hi ha aquesta convocatoria de vages de 24 hores els propers dies 21, 22, 23 i 24 de Desembre i 2, 3 i 4 de Gener.

Per aquest motiu, necesitem que el màxim nombre de companys i companyes de la CGT tinguin coneixament de la situació i, en la mesura del possible, ens donin un cop de mà en els diferents fronts que tenim oberts (medis de comunicació, informació al usuari, piquets, etc.).

Gràcies a tots i totes per la segura col·laboració que rebrem.


Secció Sindical CGT Autobusos TMB
http://www.cgtbus.com

Comitè de Descansos TB
http://comitedescansos.blogspot.com


--------------------------------------------------

El conductors d’Autobusos de TMB fan responsable de la pujada dels preus del transport públic al desmesurat nombre de directius i els sous d’aquests, i criden a fer una vaga d’usuaris.

Els treballadors/es fan una crida a la gent de Barcelona i rodalies a fer una vaga d’usuaris/es coincidint amb la vaga d’Autobusos de TMB.


Un any més, els preus del transport públic pugen en completa desproporció al sou dels treballadors i treballadores de Barcelona i rodalies. Aquesta situació és encara més agravant si es compara els preus del transport públic de Barcelona amb el d’altres ciutats de l’estat. A més, aquests preus abusius xoquen frontalment amb el discurs oficial e hipòcrita de l’Ajuntament de Barcelona d’utilitzar el transport públic.

Els conductors/es d’autobusos de TMB portem anys denunciant públicament el desmesurat nombre de directius que té aquesta empresa pública. L’any 2005, Autobusos de TMB tenia un 6% de la plantilla com a equip directiu. Això volia dir 1 directiu per cada 15 treballadors.

Apart dels seus sous, els conductors/es de TMB també hem denunciat públicament les multimillonàries pensions d’aquest directius quan es jubilen:

Francisco Bellver, nº d’empleat 10.679 d’Autobusos i 4.178 de metro, fins que es va jubilar va ser Director de finances de TMB. Només a Autobusos de TMB el seu sou era de 82.985€ anuals (13.807.542 Ptes.), això sense comptar el seu sou a Metro de TMB. El capital que ha cobrat o pot cobrar del Pla de pensions de TB puja a 522.142€.

Josep Mª Satorres, nº d’empleat 10.795 d’Autobusos i 5.118 de metro, ha ocupat el lloc de Director de la xarxa d’Autobusos fins a jubilar-se. El seu sou era de 74.293€ (12.361.390 Ptes) al que naturalment hi ha que sumar el que tenia del metro. Ha cobrat o pot cobrar del pla de pensions de TB la suma de 386.997€.

Per tots aquests motius, el col·lectiu de conductors d’autobusos de TMB fa una crida a tota la gent de Barcelona i rodalies a fer una vaga d’usuaris, com les que es van realitzar als anys 50 per la pujada de tarifes del tramvia, coincidint amb la vages d’autobusos convocades pels dies 21, 22, 23 i 24 de desembre i 2, 3 i 4 de gener.

Secció Sindical CGT Autobusos TMB

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici

Mi Ping en TotalPing.com