dijous, 22 de novembre del 2007

NO ALS ACOMIADAMENTS DE FRAPE, MERCEDES BENZ, SYSMO…MANIFESTACIÓ UNITÀRIA 2 DE DESEMBRE A BARCELONA

READMISSIÓ ACOMIADATS DE SEAT

NO ALS ACOMIADAMENTS DE FRAPE, MERCEDES BENZ, SYSMO…

CONTRA ELS TANCAMENTS D’EMPRESES I ELS ACOMIADAMENTS!

Manifestació unitària + festa reivindicativa

diumenge, 2 de desembre, 11 hores, Plaça Sant Jaume, Barcelona

Hi donen suport:
Xarxa contra els tancament d’empreses, Assemblea d’Acomiadats/des de Seat, CGT, CNT, IAC, Co.Bas, SU i altres col·lectius i organitzacions

Descarrega’t el cartell a:
http://www.kaosenlared.net/media/5/5457_0_mani0212.pdf


Els tancaments d’empreses i els acomiadaments destrueixen el teixit industrial de Catalunya, amb una especial incidència en el sector de l’automoció

Protestes pels tancaments de Mercedes, Sysmo i Frape Behr

Un miler de treballadors de les factories barcelonines de Mercedes Benz, Frape Behr i Sysmo es van manifestar el matí del 23 d’octubre de forma conjunta pel centre de Barcelona en defensa dels seus llocs de treball, uns 835 en total, i en demanda de la continuïtat de les fàbriques.

La manifestació va finalitzar en la plaça de Sant Jaume, davant la seu del Palau de la Generalitat, on en aquells moments s’estava desenvolupant la roda de premsa del consell executiu del govern català. Portaven pancartes en les quals es reclamava que no s’especulés amb els terrenys de les empreses, especialment amb els més de 90.000 metres quadrats que ocupa Mercedes prop del centre comercial de La Maquinista de Barcelona, i en defensa dels seus llocs de treball.

Un taüt amb un ninot que representava un obrer encapçalava la manifestació conjunta, que obrien els treballadors de Frape Behr i Sysmo. Darrere, es van situar els treballadors de Mercedes Benz, que havien vist confirmats els seus temors que les seves ocupacions perillaven seriosament al presentar l’empresa un expedient de regulació d’ocupació davant el departament de Treball de la Generalitat. Els representants dels treballadors van reclamar una major implicació de la Generalitat per a salvar el teixit industrial del sector de l’automoció.

La plantilla de Daimler-Mercedes Benz de la fàbrica del polígon industrial del Bon Pastor de Barcelona es trobava en la cinquena jornada de vaga, en defensa de la continuïtat de la factoria després d’anunciar-se el 5 d’octubre el tancament de la planta, que ocupa a uns 420 treballadors.

Pel que fa als treballadors de Frape Behr havien tornat a sortir al carrer per a lluitar contra el tancament de la planta de la filial del grup automobilístic alemany en la Zona Franca de Barcelona, dedicada a la fabricació de productes de transferència tèrmica. El 25 de setembre la Direcció de Frape Behr va presentar un expedient d’ocupació que afectava a la totalitat de la plantilla, de 295 persones.

El tancament de Sysmo, un nou cop al teixit industrial del Baix Llobregat

Per la seva banda i després de setmanes d’incertesa, la Direcció de Sysmo, amb fàbrica a Abrera, va anunciar al comitè d’empresa que presentarà concurs de creditors, després que Volkswagen retirés els encàrrecs per una peça del model Seat Ibiza, cosa que afecta als 120 treballadors de la factoria. La plantilla de Sysmo ha portat a terme diverses mobilitzacions en defensa dels seus llocs de treball, com el bloqueig de l’entrada al parc de proveidors de Seat a Abrera el 4 d’octubre, la convocatòria de diverses jornades de vaga per reclamar explicacions sobre el futur de l’empresa, la concentració l’11 d’octubre davant el concesionari oficial de Seat a Martorell, o les manifestacions pels carrers d’Abrera el 9 i el 30 d’octubre.

La planta de Sysmo, tot i estar situada en el terme d’Abrera, és molt a prop de la gran factoria de Seat, a Martorell. Malgrat això, el fabricant automobilístic va recòrrer a altres empreses locals o a la importació d’algunes peces des d’Alemanya per continuar treballant, després d’haver prescindit de Sysmo amb l’argument que la vaga iniciada pels treballadors el 4 d’octubre els va provocar l’aturada de diverses línies. Els 120 empleats de Sysmo, però, no s’ho acaben de creure, ja que la vaga, precisament, era per reclamar informació sobre el seu futur. Seat va aprofitar les convocatòries de vaga de la plantilla com a excusa per desvincular-se de Sysmo.

Seat segueix provocant atur i precarietat

Novament Seat precaritza la indústria de la comarca: Ha deixat sense ocupació a 120 treballadors de l’empresa Sysmo, traslladant la producció del pont del darrere del Seat Ibiza a Benteler, fàbrica situada en el mateix polígon que fins a ara produïa el pont de l’Altea/Toledo. Amb això aconsegueix salaris més barats i condicions laborals amb menys drets i molt més precàries.

Encara hi ha més, fa uns dies s’ha acordat la destrucció de 350 llocs de treball i el tancament de TecnoConfort a la Zona Franca, que subministrava l’estructura dels seients. Construccions Mecàniques Marés, de Montcada i Reixach amb 85 treballadors, que subministra motlles per a VW també té intenció de tancar. També Frape-Behr s’enfronta a un possible tancament. Les mesures d’ajustament aplicades per Seat en les empreses externalitzades han generat i estan generant un greu perjudici a centenars de treballadors que o bé perden el seu lloc de treball o es veuen abocats a empitjorar les seves condicions laborals fruit de negociacions sota xantatges i amenaces per part de les empreses implicades.

Aquesta política la ve aplicant des de fa temps. Recordem el que va fer amb SAS, Copo-Ferher i anys enrere amb Valeo, però la resposta ferma de rebuig per part de CCOO i UGT a Seat brilla per la seva absència. Tan sols CGT van acudir a la crida del Comitè d’Empresa de Sysmo al costat de tota la plantilla, en que van sol·licitar la presència dels tres sindicats de Seat per a demanar la solidaritat de la plantilla. Si voleu més informació sobre el conflicte de Sysmo podeu anar al seu blog: http://sysmoenlucha.blogspot.com

El tancament de l’altra factoria de Sysmo situada a Navarra amb 130 treballadors que subministren l’eix i el frontal del VW Polo, el tancament de Mercedes-Benz a Barcelona amb motiu d’un pelotazo urbanístic afectant a 450 treballadors, les externalizaciones a General Motors, l’ajustament en Nissan de les condicions labors de la seva plantilla i de les plantilles externalitzades… demostren que és un problema global en el sector de l’Automòbil.

Al·legar que no es pot fer res enfront de la globalització i la voracitat de les multinacionals és caure en el derrotisme i sotmetre al conjunt dels treballadors a la precarietat més absoluta, mentre les constructores i empreses auxiliars estan en connivència mitjançant entramats financers, amb els quals generen quantiosos beneficis per a uns pocs i precaritzen i empobreixen als treballadors afectats. Així ho hem valorat des de la Coordinadora d’Automoció de la CGT i fem una crida a no conformar-se amb l’actual situació, a exigir-nos a tots els sindicats una acció sindical ferma per a obligar a les empreses matrius Seat, VW, GM o Faurecia, a mantenir l’ocupació millorant les condicions laborals actuals.

Davant aquesta situació s’ha convocat una Manifestació unitària + festa reivindicativa a la plaça Sant Jaume de Barcelona el 2 de desembre, per exigir la readmissió dels acomiadats de Seat i contra els acomiadaments i tancaments de Sysmo, Mercedes Benz i Frape Behr. La convocatòria comptava amb el suport de Xarxa contra els tancament d’empreses, l’Assemblea d’Acomiadats/des de Seat, CGT i altres sindicats i organitzacions.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici

Mi Ping en TotalPing.com